Gedragsscan Verkeersveilige Infrastructuur (GVI)
Is er binnen uw gemeente of regio een verkeersknelpunt waar weggebruikers niet doen wat u van ze verwacht, of waar klachten over de veiligheid zijn? Het ontwerp van uw kruispunt of rotonde voldoet aan de richtlijnen, maar weggebruikers en omwonenden ervaren het toch als onveilig? Hoe komt dit en hoe kan dit beter? Als u zo’n verkeersknelpunt kent, dan is onze Gedragsscan Verkeersveilige Infrastructuur (GVI) interessant voor u.
Wij bieden u een verkeerspsychologische analyse (human factors-benadering) op locatie, resulterend in quick wins én langeretermijnaanbevelingen om de situatie te verbeteren. Oplossingen waarmee u direct ingrijpt op het verkeersgedrag van de weggebruiker, en dus de veiligheid en doorstroming verbetert.
Gedrag én infra
Een verkeerspsycholoog en een verkeerskundige nemen met u het knelpunt door, observeren op locatie, analyseren de uitkomst, rapporteren de verkeerskundige en -psychologische bevindingen en definiëren quick wins en lange termijn aanbevelingen met concrete kosteninschatting en eventuele situatieschets. De GVI is een beproefd concept dat al bij vele gemeenten en provincies tot verrassende inzichten heeft geleid. U leest hierover in ons whitepaper.
Direct de gedragsscan aanvragen? Neem contact op met Kim Ruijs via 06-51965200 of k.ruijs@xtnt.nl.
Wilt u eerst nog meer weten over het doorgronden van verkeersgedrag met human factors? Lees dan ons whitepaper!
