Deel je kennis!
Like 0
Like 0
Provincies, gemeenten en aannemers die bestaande en nieuw te realiseren infrastructuur veiliger willen maken, kunnen terecht bij de adviseurs van XTNT. “Dat doen we onder meer met de GVI. de Gedragsscan Verkeersveilige Infrastructuur”, vertelt Robbin Lankhuijzen, verkeersplanoloog bij XTNT. Lankhuijzen is in zijn dagelijks werk veel bezig met verkeersveiligheid, altijd uitgaande van het gedrag en het perspectief van de weggebruiker.
April 2014, XTNT levert één van de eerste producten op voor het project Groot onderhoud N200: een mobiliteitsplan voor de reconstructie van de rijksweg tussen Halfweg en Amsterdam. Ruim 7 jaar later is de rol van XTNT bij het project nu klaar.
De renovatie van de Piet Heintunnel is gestart. Van 25 juni tot en met uiterlijk 30 september 2022 is de tunnel dicht voor al het verkeer. Dit kan vooral tijdens de spits leiden tot forse verkeershinder. Daarom zetten we in op slimme reisalternatieven en we stimuleren mensen om indien mogelijk de auto te laten staan. Het is te vroeg voor conclusies, maar het verkeersbeeld van de eerste weken na sluiting ziet er goed uit!
De mobiliteitstransitie. Bij XTNT verstaan we hieronder ‘het minimaliseren van individuele keuzes die schadelijk zijn voor het collectief en het stimuleren van mobiliteitskeuzen die zowel individueel als collectief gunstig zijn’. Een hele mond vol. Op deze pagina vertellen we over onze kijk op mobiliteitstransitie en gaan we in op de richtinggevende principes die we hanteren om te komen tot een gedragen transitie.
Ik ben Thijs van de Wiel en ik werk sinds 1 juni als junior adviseur bij XTNT. Ik kom vers uit de (digitale) collegebanken met een master Transportbeleid en een bachelor Planologie op zak. Vanwege deze interessante combinatie wil ik me inzetten voor een bereikbaar, maar vooral leefbaar Nederland. Ik mag dan wel afgestudeerd ingenieur aan de TU Delft zijn, maar zou mezelf zeker geen echte bèta noemen. De gedragsaspecten van verkeer en vervoer vind ik minstens zo interessant als de techniek. Daarom zit ik bij XTNT helemaal op mijn plek!
Ik ben Gaetano Budding (zeg maar Jay 😉) en ik woon in Hilversum. Ik volg op dit moment de opleiding Ruimtelijke Ontwikkeling – Mobiliteit aan Hogeschool Windesheim in Almere. Als scholier was ik al geïnteresseerd in de verkeersprojecten om mij heen en mijn studie heeft dat alleen maar meer aangewakkerd. Het integreert mij hoe complex de samenhang van alle modaliteiten en stakeholders binnen de stad is, en hoe de drang naar vergroening en ruimte voor langzaam verkeer steeds groter wordt. De beperkte ruimte in de bebouwde omgeving geven daarbij een extra uitdaging om elk project tot een succes te maken.
Tankstations zijn natuurlijk dé plek om te tanken, maar ook de ideale plek voor ‘sociaal bijtanken’. Oftewel: je appjes beantwoorden, snel je dringende mails beantwoorden of je social media bekijken. Dan kun je vervolgens weer ongestoord op weg en MONO rijden. Om hier aandacht voor te vragen lanceerden Tim Coronel en wethouder Hans van der Sleen deze campagne half mei bij Shell aan de Lange Amerikaweg in Apeldoorn.
Trappen, sturen, kijken én de route volgen. Leren fietsen is een uitdaging, zeker voor jonge kinderen. Op welke leeftijd kunnen kinderen zelfstandig fietsen, en wat is daar dan voor nodig? De ANWB dit, en nog veel meer over hoe kinderen veilig kunnen leren fietsen, en maakte hier een videoreeks over. Interessant, en wat het nóg leuker maakt: onze eigen collega’s Kirsten en Matthijs zijn terug te zien in de serie.
Trappen, sturen, kijken én de route volgen. Leren fietsen is een uitdaging, zeker voor jonge kinderen. Op welke leeftijd kunnen kinderen zelfstandig fietsen, en wat is daar dan voor nodig? De ANWB dit, en nog veel meer over hoe kinderen veilig kunnen leren fietsen, en maakte hier een videoreeks over. Interessant, en wat het nóg leuker maakt: onze eigen collega’s Kirsten en Matthijs zijn terug te zien in de serie.
Trappen, sturen, kijken én de route volgen. Leren fietsen is een uitdaging, zeker voor jonge kinderen. Op welke leeftijd kunnen kinderen zelfstandig fietsen, en wat is daar dan voor nodig? De ANWB dit, en nog veel meer over hoe kinderen veilig kunnen leren fietsen, en maakte hier een videoreeks over. Interessant, en wat het nóg leuker maakt: onze eigen collega’s Kirsten en Matthijs zijn terug te zien in de serie.