Even voorstellen: Onze nieuwe collega Dagmar!
Like 0
Onze verkeerspsychologen Gerard, Kim en Kirsten schijnen regelmatig hun licht op gedragingen, issues of vreemde verschijnselen in het verkeer. In deze eerste Op de sofa van 2019: de echte uitdaging van MaaS, mindshift vóór modal shift.
Met innovatieve smart mobility-tools en nieuwe aanpakken kunnen wegbeheerders de hinder voor weggebruikers bij werkzaamheden flink verminderen. Dat stellen Marjolein Brandt en Kai Feldkamp, adviseurs bij adviesbureau XTNT.
63 miljoen uur. Dat is de extra tijd die Nederlandse reizigers per jaar kwijt zijn, voornamelijk door files.
Elke automobilist weet hoe slecht zichtbaar fietsers in het donker kunnen zijn, zeker als het ook nog eens regent.
Anders reizen zit vooral tussen de oren. ‘Willen we de files verminderen, dan moet je vooral met je eigen fileprobleem beginnen,’ was mijn stelling als gast, verkeerspsycholoog en jurylid (samen met o.a. Tineke Netelenbos en Carlo van de Weijer) in de tweede Spitsbrekers Podcast.
Een op de drie Nederlandse autobezitters kreeg in 2017 ten minste één snelheidsboete. Onder particulieren werden jonge autobezitters relatief vaker bekeurd dan oudere autobezitters. Dat blijkt uit het onderzoek Snelheidsboetes: de bekeurden in beeld, van het CBS.
Verkeerspsychologen Gerard, Kim en Kirsten schijnen regelmatig hun licht op gedragingen, issues of vreemde verschijnselen in het verkeer. Lees meer!
De Safety-safe is een door ons in Noord-Brabant beproefd concept, daar bekend onder de naam Snelheidsmeterspaarpot.
Het ”Strategisch plan verkeersveiligheid 2030” is woensdag door de minister naar de Tweede Kamer gestuurd.