Even voorstellen… Vier nieuwe collega’s!

Het zonnetje schijnt en het is alweer bijna lente. Dat betekent bloeiende bloemen, zonder jas naar buiten en overal jonge, springende dieren in de wei. En voor ons geldt: een (gezins)uitbreiding van de XTNT-familie. We hebben namelijk maar liefst vier nieuwe collega’s in dienst. Zij zijn recent vol enthousiasme gestart bij XTNT en maken ons…

van brienenoordbrug vernieuwen

Aan de slag met hinderbeperking tijdens vernieuwen Van Brienenoordbrug

In 2026, 2027 en 2028 wordt de Rotterdamse Van Brienenoordbrug vernieuwd. Met een Slim Reizen-aanpak zet Rijkswaterstaat zich in om de hinder zoveel als mogelijk te beperken. Een flinke klus, maar ook één waar XTNT’ers Jasper en Dagmar in eind 2021 vol enthousiasme aan zijn begonnen.

De wal keert het schip – en de auto

Deze nautische uitdrukking gebruiken we om aan te geven dat bepaalde ontwikkelingen vanzelf op een keerpunt komen en stoppen. Ik gebruik de uitdrukking vaak als we het hebben over het opvangen van de groei van het autoverkeer. 

Mobiliteit in de Utrechtse gemeenteraadsverkiezingen

Van 14 tot 16 maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Er mag weer gestemd worden op lokale politici die jouw gemeente een stukje mooier mogen gaan maken in de komende jaren. Zo ook in Utrecht. In deze blog neem ik jullie mee in de verkiezingsprogramma’s van de grootste Utrechtse partijen. Wat zijn de meest opvallende plannen rond het thema mobiliteit?

Fietsstimulering in de spotlight

Fietsen is gezond, dat is in binnen- en buitenland een bekend gegeven. Om daadwerkelijk op de fiets te stappen, is het alleen wel fijn als de kwaliteit van de wegen van zo’n aard is dat lekker doortrappen überhaupt mogelijk is.

handhaving

Verkeersonveiligheid? Handhaving is dé oplossing… Toch?!

Handhaving lijkt vaak hét antwoord op verkeersonveilige situaties. Maar: als een 30-weg praktisch op een snelweg lijkt – recht, zonder obstakels, met perfect glad asfalt – nodigt dat (onbewust) al snel uit tot hardrijden. Handhaving heeft dan maar beperkt effect. Om een veilige verkeerssituatie te creëren, is meer nodig. Een goede samenwerking tussen de wegbeheerder en de politie is hierin cruciaal.

Tot je 100ste veilig op de fiets in de regio Amsterdam: XTNT trapt door!

Fietsen wordt ons met de paplepel ingegoten: als klein kind starten we op de loopfiets, die we daarna inruilen voor een driewieler, kinderfiets, tienermodel, een volwassen exemplaar en steeds vaker ook een elektrische fiets. We fietsen dus ons hele leven, maar helaas is dat niet zonder risico. Met name oudere fietsers zijn kwetsbaar in het verkeer. Om de veiligheid van deze doelgroep te verbeteren, voert XTNT het programma Doortrappen uit.