Kirsten – 5 jaar verkeerspsychologie in de praktijk

Zo’n vijf jaar geleden liep Kirsten ons kantoor binnen voor de allereerste dag van haar afstudeerstage. Met theorie op zak, ging ze voor het eerst écht aan de slag in de praktijk! Van stagiaire groeide ze door naar fulltime verkeerspsycholoog en binnenkort maakt ze de overstap naar… fulltime reiziger. Na ruim 5 jaar vertrekt Kirsten namelijk bij XTNT en gaat zij samen met haar vriend voor onbepaalde tijd op reis. Maar niet voordat ze terugblikt op de lessen die zij in de praktijk leerde. Want gedragsverandering is en blijft een uitdaging, zéker in de complexe verkeerswereld!

Mobiliteitsmanagement op grote schaal: tunnelrenovaties Zuid-Holland

Rijkswaterstaat renoveert de komende jaren meerdere tunnels in Zuid-Holland. Na de renovatie van de Heinenoordtunnel (A29) volgen nog zeven tunnels. Mobiliteitsadviseurs van XTNT werken aan dit project mee en werken verschillende aanpakken uit, van een bereikbaarheidsstrategie, tot -plannen tot een hinderanalyse en gebiedsgerichte benadering.

Van 80 naar 60; oplossing of symboolpolitiek?

VVN kwam onlangs met het voorstel om op N-wegen de snelheid van 80 km/u te verlagen naar 60 km/u, om zo het aantal fatale ongelukken te verminderen. Ongeveer 41 procent van de dodelijke ongelukken gebeurt immers op N-wegen, terwijl deze maar 6 procent van het totale wegennet uitmaken. Op het eerste gezicht lijkt het idee van VVN dan ook een belangrijke stap naar meer veiligheid. Toch zitten er wat addertjes onder het gras.

Vervoersarmoede, werken aan een mobiliteitsminimum voor iedereen

Aan de hand van het verandertracé met daarin het IKOB-model en de Wijkaanpak geeft XTNT handvaten aan overheden om aan de slag te gaan met bereikbaarheidsongelijkheid. Waar nu de discussie over mobiliteit en een eerlijke verdeling nog alle kanten op kan gaan, biedt deze aanpak houvast en mogelijkheden om te gaan naar een bereikbaarheidsminimum voor ieder individu in Nederland.

brainport

Kwartiermaken voor een fietsimpuls bij Brainport Bereikbaar

In de technologieregio Brainport Eindhoven speelt en loopt al van alles op het gebied van fietsstimulering om de bereikbaarheid te waarborgen, maar een concrete uitrolstrategie met actieplan ontbrak. Daarom is XTNT gevraagd een concrete uitrolstrategie op te stellen voor het stimuleren van fietsen bij forenzen en studenten in de Brainport regio. Aan de hand van deze strategie krijgt de fietsimpuls invulling en kan de regio aan de slag.

Techniek Communcatie Gedrag

John Spruijt – De wondere wereld van XTNT

Antropologie, verkeerskunde, planologie, psychologie, civiele techniek, sociale geografie en communicatie. Zomaar wat achtergronden van collega’s bij XTNT. Een rijke verzameling van kennis en vaardigheden in één hechte club. Wat voor voordelen brengt deze mix met zich mee? En ben je nieuwsgierig wat XTNT voor jou kan betekenen? Aarzel dan niet en neem contact met ons op!

“Een lagere snelheid is geen doel, maar een middel”

Bij GOW30 speelt de invloed van het gedrag van weggebruikers een nog grotere rol dan bij andere weginrichtingen. XTNT, specialist in mobiliteit en gedragsbeïnvloeding, adviseert gemeenten hierin en staat hen bij in het maken van de juiste keuzes tot een verantwoorde overgang van 50 naar 30 km/u; tot het realiseren van een effectieve en verkeersveilige GOW30.

Online Challenge: Van klantreis naar advertentiecampagne

In samenwerking met een vijftal studenten van de opleiding Communicatie te Tilburg heeft XTNT de afgelopen weken haar klantreis verder ontwikkeld en toegepast in een online advertentie campagne. Deze reis kent verschillende stappen voordat we tot een mooi, zichtbaar, eindresultaat komen.

Vijf Vragen Vrijdag – Sjoerd Honkoop

Voor de nieuwe editie van Vijf Vragen Vrijdag is deze keer onze junior communicatieadviseur Sjoerd gevraagd om een aantal vragen te beantwoorden. Benieuwd wat zijn antwoorden op de vragen zijn? Lees vooral verder!