Even voorstellen… onze nieuwe collega Thijs!

Ik ben Thijs van de Wiel en ik werk sinds 1 juni als junior adviseur bij XTNT. Ik kom vers uit de (digitale) collegebanken met een master Transportbeleid en een bachelor Planologie op zak. Vanwege deze interessante combinatie wil ik me inzetten voor een bereikbaar, maar vooral leefbaar Nederland. Ik mag dan wel afgestudeerd ingenieur aan de TU Delft zijn, maar zou mezelf zeker geen echte bèta noemen. De gedragsaspecten van verkeer en vervoer vind ik minstens zo interessant als de techniek. Daarom zit ik bij XTNT helemaal op mijn plek!

Even voorstellen… onze nieuwe collega Gaetano!

Ik ben Gaetano Budding (zeg maar Jay 😉) en ik woon in Hilversum. Ik volg op dit moment de opleiding Ruimtelijke Ontwikkeling – Mobiliteit aan Hogeschool Windesheim in Almere. Als scholier was ik al geïnteresseerd in de verkeersprojecten om mij heen en mijn studie heeft dat alleen maar meer aangewakkerd. Het integreert mij hoe complex de samenhang van alle modaliteiten en stakeholders binnen de stad is, en hoe de drang naar vergroening en ruimte voor langzaam verkeer steeds groter wordt. De beperkte ruimte in de bebouwde omgeving geven daarbij een extra uitdaging om elk project tot een succes te maken.

Lancering campagne MONO in Oost-Nederland

Tankstations zijn natuurlijk dé plek om te tanken, maar ook de ideale plek voor ‘sociaal bijtanken’. Oftewel: je appjes beantwoorden, snel je dringende mails beantwoorden of je social media bekijken. Dan kun je vervolgens weer ongestoord op weg en MONO rijden. Om hier aandacht voor te vragen lanceerden Tim Coronel en wethouder Hans van der Sleen deze campagne half mei bij Shell aan de Lange Amerikaweg in Apeldoorn.

Even voorstellen… onze nieuwe collega Henriëtte!

Trappen, sturen, kijken én de route volgen. Leren fietsen is een uitdaging, zeker voor jonge kinderen. Op welke leeftijd kunnen kinderen zelfstandig fietsen, en wat is daar dan voor nodig? De ANWB dit, en nog veel meer over hoe kinderen veilig kunnen leren fietsen, en maakte hier een videoreeks over. Interessant, en wat het nóg leuker maakt: onze eigen collega’s Kirsten en Matthijs zijn terug te zien in de serie.

Help jij Za-Zie afstuderen?

Trappen, sturen, kijken én de route volgen. Leren fietsen is een uitdaging, zeker voor jonge kinderen. Op welke leeftijd kunnen kinderen zelfstandig fietsen, en wat is daar dan voor nodig? De ANWB dit, en nog veel meer over hoe kinderen veilig kunnen leren fietsen, en maakte hier een videoreeks over. Interessant, en wat het nóg leuker maakt: onze eigen collega’s Kirsten en Matthijs zijn terug te zien in de serie.

XTNT-ers Kirsten en Matthijs in ANWB-videoreeks: Elk kind veilig op de fiets

Trappen, sturen, kijken én de route volgen. Leren fietsen is een uitdaging, zeker voor jonge kinderen. Op welke leeftijd kunnen kinderen zelfstandig fietsen, en wat is daar dan voor nodig? De ANWB dit, en nog veel meer over hoe kinderen veilig kunnen leren fietsen, en maakte hier een videoreeks over. Interessant, en wat het nóg leuker maakt: onze eigen collega’s Kirsten en Matthijs zijn terug te zien in de serie.

Nieuw toekomstbeeld voor mobiliteit

Het coronavirus heeft het toekomstbeeld voor mobiliteit op zijn kop gezet. De noodgedwongen andere manier van werken, leren en reizen heeft zowel nadelen als voordelen. Als we slim zijn houden we die voordelen vast, zegt verkeerspsycholoog Gerard Tertoolen in een presentatie die hij onlangs op uitnodiging van Goedopweg gaf.

Meer verkeer en minder auto’s in Amsterdam

Onze hoofdstad is enorm populair, dat blijkt ook uit de groei die de stad doormaakt. Steeds meer mensen en ook bedrijven trekken naar Amsterdam. Een woonplek is daarom soms lastig te vinden, en daarom wil de stad de komende 20 tot 30 jaar 150.000 woningen bouwen.

Pubquiz Minder Hinder – de terugblik

Donderdag 11 maart was het zover: de allereerste XTNT Minder Hinder Pubquiz! De 60 minuten waren tot de rand toe gevuld met uitdagende vragen, interessante gastsprekers en en een nieuwe XTNT-film waarin collega’s uitleggen hoe wij in de praktijk de hinder bij wegwerkzaamheden tot een minimum beperken.

Amsterdam bereikbaar houden tijdens de afsluiting van de Piet Heintunnel

“In de wereld van steeds complexere mobiliteit, is een bijzondere manier van kijken vereist om bij werkzaamheden met grote hinder tot de juiste oplossingen te komen.” Dat benadrukken Jasper de Vries en Lisanne de Wijs van XTNT, die als mobiliteitsmanagers betrokken zijn bij de renovatie van
de Piet Heintunnel in Amsterdam.

Wanneer houden we ons aan de verkeersregels?

Tijd om eens helemaal uit te pluizen wat ons als verkeersdeelnemer nou écht beweegt om ons wel of niet aan de regels te houden. Dit wordt bepaald door maar liefst elf (!) factoren.