Toolbox Smart Mobility Live

Kai Feldkamp mocht afgelopen week spreken op het HUB-congres om daar een interessante discussie aan te gaan over dit onderwerp.

HUB Congres

Kai op het HUB-Congres

Kai Feldkamp mocht afgelopen week spreken op het HUB-congres om daar een interessante discussie aan te gaan over dit onderwerp.

Hockey Helmond Oplossing

Slim reizen naar de sportclub: XTNT en Attacom in actie!

De gemeente Helmond en de hockeyclub HC Helmond zijn op zoek naar een oplossing voor (parkeer)overlast en vroegen XTNT om hulp. Wij onderzochten het reisgedrag én gingen gelijk de straat op om het parkeergedrag van automobilisten te sturen.

XPERIMENT

XTNT XPERIMENT 2021

Deze november gaan we aan de slag met diverse onderwerpen en dilemma’s. Hoe voorkom je back-to-back overleggen zonder koffie- of plaspauze? En welke concentratielekken ervaren wij? Om dit te onderzoeken zijn we gestart met vier experimenten…

Bestemming nog niet bereikt

Wie maakt nog gebruik van die grote uitvouwbare (en vervolgens onmogelijk terug te vouwen) wegenkaarten? De mogelijkheden van digitale tools voor navigeren zijn nog lang niet uitgeput en blijven ons verbazen. Wat vorig jaar nog onmogelijk leek, is inmiddels de normaalste gang van zaken.

De hub-paradox

Een paar weken geleden mocht ik in Rotterdam aansluiten bij de excursie van de Fietsberaad-programmaraad. Inspirerend om het Rotterdamse fietsverhaal te horen…

Jolanda

Prikkelt rood asfalt om vaker te fietsen?

Een paar weken geleden mocht ik in Rotterdam aansluiten bij de excursie van de Fietsberaad-programmaraad. Inspirerend om het Rotterdamse fietsverhaal te horen…

Even voorstellen… Onze nieuwe collega Varsha!

Mijn naam is Varsha en ik ben per oktober in dienst bij XTNT als HR-adviseur en bureaumanager. HR is al lang deel van mijn leven en het begon bij mijn studie. Ik haalde mijn bachelor HRM en mijn master beleid, communicatie en organisatie. Hierna ging ik direct aan de slag als HR’er. Bij XTNT breid ik…

fietser tips

Drie tips om fietsers de juiste kant op te sturen

Met dagelijks 16.000 fietsers ontstond voor de gemeente Utrecht vorige zomer een uitdagend vraagstuk: hoe zorg je er enerzijds voor dat fietsers – ondanks wegwerkzaamheden – niet door de
Voorstraat fietsen, en anderzijds: hoe stuur je ze over de gewenste routes?