Bats Nuismer

Even voorstellen… Onze nieuwe collega Bats!

Mijn naam is Bats Nuismer en ik ben per september begonnen als junior adviseur bij XTNT. Ik ben net afgestudeerd van de opleiding Ruimtelijke Ontwikkeling – Mobiliteit en ben geïnteresseerd in de hardere ruimtelijke kant en de zachte menselijk in het vak van Mobiliteit. Bij XTNT wil ik mij dan ook ontwikkelen binnen het vakgebied…

Op die fiets! Fietsstimulering bij XTNT

Fietsen is populairder dan ooit. Tijdens de lockdown waren de e-bikes en racefietsen niet aan te slepen. Fietsstimulering is daarom niet nodig… toch?! Fout! Hoewel we op recreatief en sportief gebied de fiets wellicht hebben (her)ontdekt, blijven we gewoontedieren. Nu de wereld weer stukje bij beetje terug naar ‘normaal’ gaat, grijpen we ook al snel weer terug op ons – voor velen vertrouwde – vervoermiddel: de auto. Daarom is dit hét moment om gewoonten te doorbreken en de auto te verruilen voor de fiets.

handreiking fiets

Aan de slag met fietsstimulering: een praktische handreiking

Je hebt hard gewerkt aan een snelfietsroute. Het asfalt is perfect egaal, de fietser heeft overal voorrang en de bebording is tiptop in orde. Nu die gebruikers nog… Hoe zorg je ervoor dat (meer) mensen op de fiets stappen en gebruik maken van je snelfietsroute? Om je op weg te helpen, stelden XTNT’er Dagmar en…

XTNT experimenteert met lokale commercial op landelijke radio

Wat doe je als een belangrijke kruising waar dagelijks tienduizenden auto’s, scooters, fietsers, voetgangers, bussen en vrachtwagens overheen rijden toe is aan een grote opknapbeurt? Dan haal je alles uit de kast, dan ga je samenwerken met XTNT. Want dan heb je de kennis en kunde op zowel het gebied van verkeersmanagement, mobiliteitsmanagement en communicatie in één hand.

Deel je kennis!

Denk jij ook dat we meer kunnen bereiken als we onze kennis over fietsstimulering samenbrengen? Alle werkgeversregio’s en ook steeds meer wegenprojecten zijn actief met fietsstimulering. Velen zien fietsen als belangrijke oplossing om duurzaamheidsdoelstellingen te bereiken, hinder te beperken en de mobiliteitstransitie in gang te zetten. Er is in iedere regio kennis over fietsstimulering en…

Spreiden en mijden top 5 van XTNT (infographic)

Wil je als werkgever vandaag de handen uit de mouwen steken om bij te dragen aan een betere bereikbaarheid? Bekijk en download onze infographic ‘Spreiden en mijden top 5’ met vijf acties die je als CEO vandaag kunt ondernemen voor een betere bereikbaarheid.​ Afgelopen anderhalf jaar werkten we meer thuis dan ooit. We reisden minder…

Vanuit verkeerskundig ontwerp én vanuit menselijk gedrag de situatie analyseren en oplossingen bieden

Provincies, gemeenten en aannemers die bestaande en nieuw te realiseren infrastructuur veiliger willen maken, kunnen terecht bij de adviseurs van XTNT. “Dat doen we onder meer met de GVI. de Gedragsscan Verkeersveilige Infrastructuur”, vertelt Robbin Lankhuijzen, verkeersplanoloog bij XTNT. Lankhuijzen is in zijn dagelijks werk veel bezig met verkeersveiligheid, altijd uitgaande van het gedrag en het perspectief van de weggebruiker.

Terugblik: XTNT’s rol bij De Nieuwe N200 na 7 jaar klaar

April 2014, XTNT levert één van de eerste producten op voor het project Groot onderhoud N200: een mobiliteitsplan voor de reconstructie van de rijksweg tussen Halfweg en Amsterdam. Ruim 7 jaar later is de rol van XTNT bij het project nu klaar.

Extra aantrekkelijk om auto te laten staan tijdens sluiting Piet Heintunnel

De renovatie van de Piet Heintunnel is gestart. Van 25 juni tot en met uiterlijk 30 september 2022 is de tunnel dicht voor al het verkeer. Dit kan vooral tijdens de spits leiden tot forse verkeershinder. Daarom zetten we in op slimme reisalternatieven en we stimuleren mensen om indien mogelijk de auto te laten staan. Het is te vroeg voor conclusies, maar het verkeersbeeld van de eerste weken na sluiting ziet er goed uit!

XTNT en de mobiliteitstransitie

De mobiliteitstransitie. Bij XTNT verstaan we hieronder ‘het minimaliseren van individuele keuzes die schadelijk zijn voor het collectief en het stimuleren van mobiliteitskeuzen die zowel individueel als collectief gunstig zijn’. Een hele mond vol. Op deze pagina vertellen we over onze kijk op mobiliteitstransitie en gaan we in op de richtinggevende principes die we hanteren om te komen tot een gedragen transitie.