De liefde voor de auto laat zich (niet) sturen
Kai Feldkamp mocht afgelopen week spreken op het HUB-congres om daar een interessante discussie aan te gaan over dit onderwerp.
Kai Feldkamp mocht afgelopen week spreken op het HUB-congres om daar een interessante discussie aan te gaan over dit onderwerp.
Kai Feldkamp mocht afgelopen week spreken op het HUB-congres om daar een interessante discussie aan te gaan over dit onderwerp.
Bij basisscholen in Bunschoten zorgde autoverkeer regelmatig voor overlast. Om de vicieuze cirkel definitief te doorbreken, heeft de Gemeente Bunschoten XTNT ingeschakeld. Samen met Communicatiebureau Keijzer de is de campagne ‘Safe, bij de bel!’ opgezet.
De gemeente Helmond en de hockeyclub HC Helmond zijn op zoek naar een oplossing voor (parkeer)overlast en vroegen XTNT om hulp. Wij onderzochten het reisgedrag én gingen gelijk de straat op om het parkeergedrag van automobilisten te sturen.
Een paar weken geleden mocht ik in Rotterdam aansluiten bij de excursie van de Fietsberaad-programmaraad. Inspirerend om het Rotterdamse fietsverhaal te horen…
Deze november gaan we aan de slag met diverse onderwerpen en dilemma’s. Hoe voorkom je back-to-back overleggen zonder koffie- of plaspauze? En welke concentratielekken ervaren wij? Om dit te onderzoeken zijn we gestart met vier experimenten…
Wie maakt nog gebruik van die grote uitvouwbare (en vervolgens onmogelijk terug te vouwen) wegenkaarten? De mogelijkheden van digitale tools voor navigeren zijn nog lang niet uitgeput en blijven ons verbazen. Wat vorig jaar nog onmogelijk leek, is inmiddels de normaalste gang van zaken.
Een paar weken geleden mocht ik in Rotterdam aansluiten bij de excursie van de Fietsberaad-programmaraad. Inspirerend om het Rotterdamse fietsverhaal te horen…
Een paar weken geleden mocht ik in Rotterdam aansluiten bij de excursie van de Fietsberaad-programmaraad. Inspirerend om het Rotterdamse fietsverhaal te horen…
Met dagelijks 16.000 fietsers ontstond voor de gemeente Utrecht vorige zomer een uitdagend vraagstuk: hoe zorg je er enerzijds voor dat fietsers – ondanks wegwerkzaamheden – niet door de
Voorstraat fietsen, en anderzijds: hoe stuur je ze over de gewenste routes?
Er zijn genoeg momenten in het leven waar we meer uit kunnen halen. Behalve als we achter het stuur zitten eigenlijk. Super onhandig, maar we hebben nu een oplossing!