Op die fiets! Fietsstimulering bij XTNT

Fietsen is populairder dan ooit. Tijdens de lockdown waren de e-bikes en racefietsen niet aan te slepen. Fietsstimulering is daarom niet nodig… toch?! Fout! Hoewel we op recreatief en sportief gebied de fiets wellicht hebben (her)ontdekt, blijven we gewoontedieren. Nu de wereld weer stukje bij beetje terug naar ‘normaal’ gaat, grijpen we ook al snel weer terug op ons – voor velen vertrouwde – vervoermiddel: de auto. Daarom is dit hét moment om gewoonten te doorbreken en de auto te verruilen voor de fiets.

Fietsstimuleringsprogramma’s Beter Benutten Vervolg (IMMA) Regio Maastricht en Provincie Utrecht

Steekwoorden Fietsstimulering, spitsmijden, belonen, app, Beter Benutten, ervaren, competitie, bedrijvenbenadering, werkgevers, werknemers Het projectEen belangrijk doel binnen Beter Benutten Vervolg was het zorgen voor minder auto’s in de spits. Hiervoor is gedragsverandering van automobilisten nodig. De regio’s Maastricht en Midden Nederland wilden hierbij inzetten op de fiets en werken met het programma ‘In Beweging’. XTNT…

Ontwikkeling en promotie van snelfietsroutes

Steekwoorden Snelfietsroutes, infrastructuur, ontwerp, gedrag, communicatie, fietsstimulering, proces, werkgevers De projecten:Snelfietsroutes zijn populair. Ze schieten als paddenstoelen uit de grond en vormen een ideaal ‘middel’ om fietsen tussen steden te stimuleren. XTNT is op meerdere vlakken actief om de ontwikkeling en promotie van deze snelfietsroutes een stap verder te helpen. Zowel rond de voorbereiding en…

Fietsstrategie provincie Groningen

Steekwoorden Fietsstrategie, draagvlak, klankbord, doelgroepenbenadering Het projectDe provincie Groningen was toe aan een nieuwe fietsstrategie. De Fietsnota van de provincie was pas vier jaar oud, maar gezien de snelle ontwikkeling binnen het fietsdomein en de toenemende aandacht voor fiets, vroegen de Staten om een nieuwe fietsstrategie. De fietsstrategie is opgesteld in overleg met vele (omgevings)partijen,…