Brabantse werkgevers aan de slag met verkeersveiligheid
Veilig onderweg naar het werk, dat willen we natuurlijk allemaal. Toch zit een ongeluk in een klein hoekje. Gelukkig kan een werkgever zich op allerlei manieren inzetten om de verkeersveiligheid van zijn of haar medewerkers te vergroten. In Brabant ging XTNT – samen met de provincie en het Brabant Mobiliteitsnetwerk (BMN) – aan de slag om de ‘Werkgeversaanpak Verkeersveiligheid’ te ontwikkelen.
Verkeersonveiligheid? Handhaving is dé oplossing… Toch?!
Handhaving heeft vaak maar beperkt effect. Om een veilige verkeerssituatie te creëren, is meer nodig. Een goede samenwerking tussen de wegbeheerder en de politie is hierin cruciaal.
Slim reizen naar de sportclub: XTNT en Attacom in actie!
De gemeente Helmond en de hockeyclub HC Helmond zijn op zoek naar een oplossing voor (parkeer)overlast en vroegen XTNT om hulp. Wij onderzochten het reisgedrag én gingen gelijk de straat op om het parkeergedrag van automobilisten te sturen.
XTNT als kwartiermaker: waar inhoud en proces samenkomen
Hoe werk je beter samen om de verkeersveiligheid op provinciale wegen te verbeteren? Met die vraag startte XTNT in het najaar van 2019 als ‘kwartiermaker verkeersveilige infrastructuur’ bij de provincie Noord-Brabant. Een rol die goed past bij XTNT, want naast inhoudelijk advies over verkeer en mobiliteit helpen we overheden en organisaties bij het verbeteren van…
Safety-safe: minder hardrijders door snelheidsmeter met beloning
Hardrijders binnen de bebouwde kom kunnen een flinke hoofdbreker zijn voor gemeenten en andere overheden. In wijken waar te hard wordt gereden, zijn het vaak de bewoners zelf die de snelheid overtreden. Zij kennen het gebied door en door en weten precies waar ze het gaspedaal iets verder kunnen intrappen. Hoe zorg je ervoor dat…
Meerdere wegen leiden naar……Gedragsverandering bij routekeuze van fietsers
Steekwoorden Fiets, gedragsbeïnvloeding, drukte, Utrecht Meerdere wegen leiden naar…Gedragsverandering bij routekeuze van fietsers Wat doe je als (te) veel fietsers in Utrecht dezelfde route nemen, waardoor het fietspad te druk wordt? Mensen nemen routeadvies niet altijd zomaar aan. Dit geldt met name voor routes die mensen vaak nemen. Ze kennen de omgeving en zijn ervan…
Gedragsbeïnvloeding Feyenoord City
Steekwoorden Feyenoord, mobiliteitsplan, Gedragsbeïnvloeding, Kwartiermakerschap Het projectDe gebiedsontwikkeling Feyenoord City met een nieuw stadion aan de Maas biedt volop kansen en uitdagingen. Eén van de belangrijke uitdagingen betreft het efficiënt organiseren van de mobiliteit van en naar het nieuwe stadion. Om dat te realiseren is een mobiliteitsplan opgesteld dat voorziet in zowel infrastructurele aanpassingen als gedragsbeïnvloedende maatregelen.Rol…
Campagne “Rijden zonder Invloed” voor ROV Oost-Nederland
Steekwoorden Verkeersveiligheid, alcohol, drugs, zware medicijnen, gedragsverandering, preventie, samenwerken Het projectROV Oost-Nederland is een netwerkorganisatie en expertisecentrum op het gebied van verkeersveiligheid voor de provincies Gelderland en Overijssel. Eén van hun speerpunten is het terugdringen van rijden onder invloed van alcohol, drugs of zware medicijnen. Een consortium, naast XTNT bestaande uit Responsible Young Drivers en…