Deelresultaten Buurauto-NOOM bekend

Buiten een woonwijk staan meerdere deelauto’s geparkeerd die op afroep naar de eindgebruiker rijden (ook wel Automated Valet Parking (AVP) genoemd). Vervolgens kan de eindgebruiker instappen, en zijn of haar weg zelf vervolgen. De deelauto is volledig elektrisch en functioneert, als die stilstaat, als buurtbatterij. Na drie jaren onderzoeken, ontwikkelen en testen zijn nu de resultaten van het gedragsonderzoek en de maatschappelijke value case bekend. XTNT onderzocht de effecten op verkeersveiligheid en perceptie bij overige verkeersdeelnemers.

Brabantse werkgevers aan de slag met verkeersveiligheid

Veilig onderweg naar het werk, dat willen we natuurlijk allemaal. Toch zit een ongeluk in een klein hoekje. Gelukkig kan een werkgever zich op allerlei manieren inzetten om de verkeersveiligheid van zijn of haar medewerkers te vergroten. In Brabant ging XTNT – samen met de provincie en het Brabant Mobiliteitsnetwerk (BMN)  – aan de slag om de ‘Werkgeversaanpak Verkeersveiligheid’ te ontwikkelen.

Weggebruikers enthousiast over tijdelijke situatie Grote Kruising

De Grote Kruising in Krimpen aan den IJssel is – zoals de naam al doet vermoeden – een grote kruising gelegen in de gemeente Krimpen aan den IJssel. Jarenlange intensieve belasting heeft haar tol geëist: de fundering van de kruising werd zwakker en een opknapbeurt was hoognodig. Na enkele voorbereidende werkzaamheden, is in 2021 de reconstructie gestart. De reacties zijn verrassend positief!