Steekwoorden
Omgevingsmanagement, ToeKan, Minder Hinder, Bereikbaarheidsplan, verkeersmanagement, mobiliteitsmanagement, Smart Mobility

bron: Rijkswaterstaat
Het project
Eind 2019 starten grootschalige onderhoudswerkzaamheden aan de N3. Over het gehele traject – tussen de A15 aan de noordkant en A16 aan de zuidkant – wordt de weg voorzien van nieuw asfalt en een nieuwe funderingsconstructie. Gedurende de twee jaar die deze werkzaamheden in beslag nemen, zijn delen van de N3 niet of beperkt toegankelijk voor verkeer. Gezien de functie van de N3 (belangrijk voor zowel lokaal- als doorgaand verkeer, gevaarlijke stoffen route, belangrijke uitrukroute nood- en hulpdiensten), en de verwachte hinder, is het belangrijk om al in de voorbereidingen de omgeving goed te betrekken.
Rol van XTNT
XTNT is verantwoordelijk voor het opzetten van het omgevingsproces en het organiseren van verschillende omgevingsbijeenkomsten. Door het gesprek met belangrijke stakeholders aan te gaan brengen we de belangrijke doelgroepen, hun kenmerken en eventuele reisalternatieven in kaart. Op basis van modelberekeningen bepalen we waar de meeste hinder zal ontstaan en in verschillende omgevingsbijeenkomsten denken we vervolgens samen met stakeholders na over mogelijke maatregelen. Uiteindelijk doel is het opstellen van een bereikbaarheidsplan met daarin door de omgeving gedragen maatregelen op het gebied van mobiliteitsmanagement, verkeersmanagement, communicatie en Smart Mobility. XTNT werkt hierbij volgens de ToeKan methodiek.
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat West-Nederland Zuid
Projectteam
Robbin Lankhuijzen (Adviseur)
M: 06 – 2161 7849
E: stuur mail
Jasper de Vries (Directie/Adviseur)
T: 06 – 4624 6142
E: stuur mail