Steekwoorden
Feyenoord, mobiliteitsplan, Gedragsbeïnvloeding, Kwartiermakerschap

Het project
De gebiedsontwikkeling Feyenoord City met een nieuw stadion aan de Maas biedt volop kansen en uitdagingen. Eén van de belangrijke uitdagingen betreft het efficiënt organiseren van de mobiliteit van en naar het nieuwe stadion. Om dat te realiseren is een mobiliteitsplan opgesteld dat voorziet in zowel infrastructurele aanpassingen als gedragsbeïnvloedende maatregelen.
Rol van XTNT
In opdracht van Feyenoord Stadion en project Feyenoord City werkt XTNT het mobiliteitsplan verder uit. Daarbij ligt het accent op gedragsbeïnvloeding. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat een groot deel van de bezoekers niet meer met de auto naar het (nieuwe) stadion komt? En hoe krijgen we een (wisselend) deel van de supporters bereid om eerder naar het stadion te komen en/of later te vertrekken? Wat kunnen we doen om parkerende bezoekers beter te spreiden over de beschikbare ruimte waardoor de overlast in de omringende wijken sterk vermindert? Om antwoord te krijgen op deze vragen voert XTNT Customer Journeys uit, stelt zij doelgroepgerichte marketingplannen op en test in de praktijk diverse onderdelen in de vorm van pilots.
Daarnaast (en tevens nauw verweven met bovenstaande activiteiten) vervulde XTNT de rol van ‘Kwartiermaker’. Dat betekent dat wij diverse stakeholders (binnen en buiten de organisatie van Feyenoord) hebben betrokken en geënthousiasmeerd.