“Een lagere snelheid is geen doel, maar een middel”

Bij GOW30 speelt de invloed van het gedrag van weggebruikers een nog grotere rol dan bij andere weginrichtingen. XTNT, specialist in mobiliteit en gedragsbeïnvloeding, adviseert gemeenten hierin en staat hen bij in het maken van de juiste keuzes tot een verantwoorde overgang van 50 naar 30 km/u; tot het realiseren van een effectieve en verkeersveilige GOW30.

Online Challenge: Van klantreis naar advertentiecampagne

In samenwerking met een vijftal studenten van de opleiding Communicatie te Tilburg heeft XTNT de afgelopen weken haar klantreis verder ontwikkeld en toegepast in een online advertentie campagne. Deze reis kent verschillende stappen voordat we tot een mooi, zichtbaar, eindresultaat komen.

Vijf Vragen Vrijdag – Sjoerd Honkoop

Voor de nieuwe editie van Vijf Vragen Vrijdag is deze keer onze junior communicatieadviseur Sjoerd gevraagd om een aantal vragen te beantwoorden. Benieuwd wat zijn antwoorden op de vragen zijn? Lees vooral verder!

snelweg met logo van XTNT en tekst 'XTNT is in beweging en zoekt jou!' Adviseur Minder Hinder

XTNT is in beweging en zoekt… een gedrags-/verkeerspsycholoog!

Ben je verkeerspsycholoog of heb jij een achtergrond in de gedragspsychologie en heb je affiniteit met de verkeerswereld? En zoek jij naar een afwisselende baan, waarbij je jouw kennis over (verkeers-)gedrag inzet om toekomstbestendige mobiliteitsoplossingen te realiseren, samen met je collega’s vanuit diverse vakgebieden (verkeerskunde, communicatie en sociologie)? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Vergeten we niet iemand? Fietsstimuleringsonderzoek onder mbo-studenten

Er is niet bekend waarom mbo-studenten minder fietsen: welke motieven en weerstanden liggen hieraan ten grondslag? Op basis van dit gedachtegoed is XTNT in samenwerking met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Gemeente Amsterdam & SBAB en Provincie Utrecht gestart met een onderzoek naar fietsstimulering onder mbo-studenten.

Even voorstellen… onze nieuwe collega Remco!

Hoi, mijn naam is Remco Gilbers en sinds november 2022 versterk ik het team van XTNT als senior adviseur mobiliteit. Super enthousiast om te beginnen aan deze nieuwe uitdaging wil ik me graag aan jullie voorstellen!

Bereikbaarheidheid op Voorne-Putten en in de Rotterdamse haven

In opdracht van Zuid-Holland Bereikbaar voerde XTNT twee maatwerkonderzoeken uit om in kaart te brengen hoe het verkeer in de Rotterdamse haven en op Voorne-Putten beter ingericht kan worden en andere vormen van reizen dan de auto beter kunnen worden benut. Hieruit zijn onder andere concrete aanbevelingen voor het verbeteren van flexvervoer in de regio naar voren gekomen.

John Spruijt

Even voorstellen… onze nieuwe collega John!

Hoi iedereen! Mijn naam is John Spruijt en ik ben sinds 1 november werkzaam bij XTNT. Dus zo vers van de pers (en nu ook in de online pers van deze enthousiaste club mobiliteitsexperts) wil ik me graag aan jullie voorstellen!

Verantwoord van 50 naar 30 km/u binnen de bebouwde kom

Bij GOW30 speelt de invloed van het gedrag van weggebruikers een nog grotere rol dan bij andere weginrichtingen. XTNT, specialist in mobiliteit en gedragsbeïnvloeding, adviseert gemeenten hierin en staat hen bij in het maken van de juiste keuzes tot een verantwoorde overgang van 50 naar 30 km/u; tot het realiseren van een effectieve en verkeersveilige GOW30.