Vergeten we niet iemand? Fietsstimuleringsonderzoek onder mbo-studenten

Er is niet bekend waarom mbo-studenten minder fietsen: welke motieven en weerstanden liggen hieraan ten grondslag? Op basis van dit gedachtegoed is XTNT in samenwerking met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Gemeente Amsterdam & SBAB en Provincie Utrecht gestart met een onderzoek naar fietsstimulering onder mbo-studenten.

Even voorstellen… onze nieuwe collega Remco!

Hoi, mijn naam is Remco Gilbers en sinds november 2022 versterk ik het team van XTNT als senior adviseur mobiliteit. Super enthousiast om te beginnen aan deze nieuwe uitdaging wil ik me graag aan jullie voorstellen!

Bereikbaarheidheid op Voorne-Putten en in de Rotterdamse haven

In opdracht van Zuid-Holland Bereikbaar voerde XTNT twee maatwerkonderzoeken uit om in kaart te brengen hoe het verkeer in de Rotterdamse haven en op Voorne-Putten beter ingericht kan worden en andere vormen van reizen dan de auto beter kunnen worden benut. Hieruit zijn onder andere concrete aanbevelingen voor het verbeteren van flexvervoer in de regio naar voren gekomen.

John Spruijt

Even voorstellen… onze nieuwe collega John!

Hoi iedereen! Mijn naam is John Spruijt en ik ben sinds 1 november werkzaam bij XTNT. Dus zo vers van de pers (en nu ook in de online pers van deze enthousiaste club mobiliteitsexperts) wil ik me graag aan jullie voorstellen!

Verantwoord van 50 naar 30 km/u binnen de bebouwde kom

Bij GOW30 speelt de invloed van het gedrag van weggebruikers een nog grotere rol dan bij andere weginrichtingen. XTNT, specialist in mobiliteit en gedragsbeïnvloeding, adviseert gemeenten hierin en staat hen bij in het maken van de juiste keuzes tot een verantwoorde overgang van 50 naar 30 km/u; tot het realiseren van een effectieve en verkeersveilige GOW30.

XTNT als makelaar?

Wist je dat er bij XTNT ook verschillende makelaars werken? Nee, we kunnen je niet helpen een nieuw stulpje te vinden, maar we staan wel paraat om je te helpen met het duurzamer en slimmer inrichten van de mobiliteit van je medewerkers.

Overstappen op mobiliteitshubs

Er wordt al lang gesproken over mobiliteitshubs als dé oplossing voor het bereikbaar houden van onze steden. Met praten alleen kom je echter nergens. Een aantal steden is aan het pionieren. Matthijs van Orsouw, mobiliteitsadviseur bij XTNT, ziet van dichtbij wat werkt en wat niet.

Vijf Vragen Vrijdag – Jolanda Smit

Bij XTNT brengen we de boel graag in beweging. Maar tijdens wegwerkzaamheden komt ‘de boel’ nog wel eens tot stilstand. Zorg jij ervoor dat Nederland bereikbaar blijkt, ook tijdens wegwerkzaamheden? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als adviseur hinderaanpak werk je aan toonaangevende projecten en zorg je bij wegwerkzaamheden voor een stevige bereikbaarheidsaanpak.

De strijd tussen zwaar verkeer en Utrechts cultureel erfgoed

Bij XTNT brengen we de boel graag in beweging. Maar tijdens wegwerkzaamheden komt ‘de boel’ nog wel eens tot stilstand. Zorg jij ervoor dat Nederland bereikbaar blijkt, ook tijdens wegwerkzaamheden? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als adviseur hinderaanpak werk je aan toonaangevende projecten en zorg je bij wegwerkzaamheden voor een stevige bereikbaarheidsaanpak.

Safe bij de bel: Veilig op de fiets naar school

Steeds meer ouders brengen hun kinderen met de auto naar school vanwege de gevaren in het verkeer. Maar juist dít gedrag kan onveilige situaties veroorzaken. Het stimuleren van fietsen en lopen is hier dé kansrijke oplossing. Maar, hoe dan? Met de Safe bij de bel-actie! We zetten een nieuwe sociale norm neer. Voor én samen met leraren, leerlingen en ouders. Zo maken we actief naar school gaan niet alleen nuttig, gezond en veilig maar vooral ook… leuk!