MIBTL meets XTNT
More Is Better Than Less, daar staan ze bij MIBTL voor. En onder het motto: liever meer dan minder kennis, ging XTNT op excursie bij deze leuke club mensen in Haarlem!
More Is Better Than Less, daar staan ze bij MIBTL voor. En onder het motto: liever meer dan minder kennis, ging XTNT op excursie bij deze leuke club mensen in Haarlem!
Veilig onderweg naar het werk, dat willen we natuurlijk allemaal. Toch zit een ongeluk in een klein hoekje. Gelukkig kan een werkgever zich op allerlei manieren inzetten om de verkeersveiligheid van zijn of haar medewerkers te vergroten. In Brabant ging XTNT – samen met de provincie en het Brabant Mobiliteitsnetwerk (BMN) – aan de slag om de ‘Werkgeversaanpak Verkeersveiligheid’ te ontwikkelen.
Vandaag vindt alweer een nieuwe editie plaats van XTNT’s Daalse Dagen. Maar voordat we starten met deze derde kennissessie, blikken we eerst nog even terug op de vorige.
Na 10 hele fijne jaren, gaat onze Senior Verkeerskundig adviseur Robbin Lankhuijzen ons verlaten. Robbin en de gemeente Ede gaan samen ongetwijfeld een hele mooie samenwerking tegemoet!
Zou je wel wat hulp kunnen gebruiken om effectief aan de slag te gaan met fietsstimulering? Wij bieden 3 concrete producten die je kunnen helpen!
Van uitstel komt afstel, of toch niet? Wat waren wij achteraf blij dat we de verbouwing van ons kantoor aan het Daalse Plein net niet in gang konden zetten, eind 2019. Want inmiddels zijn we erachter gekomen dat we vanwege het hybride werken eigenlijk hele andere eisen aan onze werkplek stellen dan nog geen twee jaar geleden.
Het uitwisselen van kennis en ervaring draagt bij aan ontwikkeling. Ontwikkeling van mensen, van vakgebieden, van organisaties en van sectoren. Ontzettend waardevol dus! Daar zijn we het met elkaar al eeuwenlang over eens, we hebben er niet voor niets een Latijnse spreuk voor: Scientia potentia est.
Het aantal fietsers groeit in Rotterdam en dat is goed nieuws! Fietsen is gezond, draagt bij aan een schonere lucht en zorgt voor minder verkeersgeluid. In Rotterdam kan alles op díe fiets (zo luidt dan ook de slogan van de Rotterdamse fietsstimuleringscampagne), en daarom stimuleert de gemeente nóg meer Rotterdammers om de fiets te pakken. Ook voor de korte ritjes in de stad. Zo houden we de stad fijn, aantrekkelijk en gezond.
Mijn naam is Ilse en ik ben per half maart werkzaam bij XTNT als adviseur mobiliteitstransitie en participatie. Met mijn achtergrond in antropologie en duurzaam burgerschap hoop ik een bijdrage te kunnen leveren aan een duurzamere, gezondere en toekomstig bestendigere mobiliteit en wereld.
De Grote Kruising in Krimpen aan den IJssel is – zoals de naam al doet vermoeden – een grote kruising gelegen in de gemeente Krimpen aan den IJssel. Jarenlange intensieve belasting heeft haar tol geëist: de fundering van de kruising werd zwakker en een opknapbeurt was hoognodig. Na enkele voorbereidende werkzaamheden, is in 2021 de reconstructie gestart. De reacties zijn verrassend positief!
Eindhoven is volop in ontwikkeling. De stad groeit en er staan verschillende grote (woningbouw)projecten op de planning. Tegelijkertijd werkt de gemeente binnen de Ring Eindhoven in stappen toe naar een autoluw centrum en een nul-emissiezone in 2030: een gebied zonder uitlaatgassen.