Heb je al vaak geprobeerd om die ene weg of dat ene kruispunt in jouw gemeente veiliger te maken, zonder het gewenste resultaat? Dan ben je niet alleen. Verkeersveiligheid verbeteren is een complexe uitdaging die een combinatie van verkeerskunde, gedragswetenschap en communicatie vereist.
Human Factors: beleving en gedrag
Bij XTNT begrijpen we deze complexiteit als geen ander. Met meer dan 30 jaar ervaring hebben wij een bewezen aanpak ontwikkeld die snel en met relatief kleine aanpassingen grote verbeteringen kan realiseren. Dit doen we met behulp van ons unieke Human Factor model, dat uitgaat van de beleving en het gedrag van de weggebruiker. Door te kijken naar hoe mensen een verkeerssituatie waarnemen, begrijpen, kunnen, willen en welke verwachtingen zij hebben, vinden wij oplossingen die werken.
Gedragsscan Verkeersveilige Infrastructuur
Onze praktische aanpak, de Gedragsscan Verkeersveilige Infrastructuur (GVI), is ontworpen om snel en effectief verbeteringen door te voeren. In slechts vier stappen – van intake en schouw tot analyse en oplossing – leveren wij binnen drie weken concrete verbetervoorstellen. Onze methodologie is flexibel en kan worden uitgebreid met extra schouwen, bewonersparticipatie en analyse van verkeerscijfers indien nodig.
Ook aan de slag?
Ben je benieuwd naar de effectiviteit van onze aanpak? Bekijk dan de casus van Dinxperlo of neem hieronder direct contact met ons op voor een vrijblijvende intake. Binnen één week ontvang je van ons een voorstel voor een GVI op jouw locatie. En download alvast de flyer zodat je helemaal op de hoogte bent!
Bron: Verkeerskunde