Onze thema's
XTNT is een mobiliteitsadviesbureau met focus op de reiziger en hoe die zich beweegt in een steeds veranderende wereld. XTNT zet zich in voor veilige, efficiënte, duurzame en toegankelijke mobiliteit voor iedereen. Samen met Rijkswaterstaat, provincies en gemeenten werken we elke dag aan onderdelen van de mobiliteitstransitie. Dat doen we vanuit passie en met jarenlange kennis en expertise. De focus op onze kernthema’s helpt ons met het volbrengen van onze missie: een meer verbonden wereld waarin iedereen zich vrij kan bewegen.
Bekijk onze kernthema’s en ontdek hoe wij met innovatieve oplossingen en specialistische kennis bijdragen aan de mobiliteitstransitie:
Verkeersveiligheid
In onze verkeersveiligheidsaanpak staat de verkeersdeelnemer centraal. We bieden op maat gemaakte oplossingen door risicofactoren, diverse doelgroepen en de omgeving te doorgronden. Onze aanpak stimuleert effectief verkeersveilig gedrag en zorgt voor een veilige infrastructuur. Het doel: het waarborgen van veiligheid van verkeersdeelnemers en veilig gedrag aanmoedigen.
Bereikbaarheidsaanpak
We zien in wegwerkzaamheden een kans om gedrag te veranderen en mobiliteit te verbeteren. Door slimme campagnes en geïntegreerde aanpak van bereikbaarheidscommunicatie, verkeers- en mobiliteitsmanagement minimaliseren we hinder, bevorderen we gewenst gedrag en dragen we bij aan de mobiliteitstransitie. XTNT werkt vaak als mobiliteitsmanager in een omgevingsmanagementteam.
Mobiliteitssysteem
We richten ons op het aanpakken van mobiliteitsuitdagingen door analyses van verkeersstructuren en slimme oplossingen die passen bij mens en omgeving. We omarmen innovatieve mobiliteitsconcepten, zoals deelvervoer en hubs. Ook ontwikkelen we mobiliteitsvisies voor efficiënte en duurzame vervoersvormen én zorgen we dat mobiliteit voor iedereen toegankelijk is.
Stimuleren anders reizen
XTNT zet zich in voor het bevorderen van het gewenste mobiliteitsgedrag in een wereld van groeiende mobiliteit. Dit kan gaan om het verhogen van het gebruik van alternatieve vervoerswijzen, het spreiden van reismomenten of juist ervoor zorgen dat mensen niet reizen. We definiëren doelen per doelgroep, bedenken communicatiecampagnes en bijbehorende gedragsinterventies. Vervolgens passen we deze toe en monitoren in hoeverre we de doelen bereiken.